torsdag 18. oktober 2012

"We count as blessed those who have endured"

James 5:11


For norsk - se bunnen av innlegget..


These days God is teaching me something new - to count (and enjoy) my blessings. I do feel very blessed. Not that I haven't seen the blessings before, but I feel that this Bible verse is now describing my life:

"And I will restore to you the years that the locust hath eaten"
Joel 2:25

Last year God blessed me with a great church family and placed me  in the exactly right place for me to be transformed personally. Now he has moved me on to a place where I can transform others. His timing is a great timing. It couldn't have been any better :) Life is smiling. It's great being able to work in partnership with Mark "the A-team - with God in front, beside & behind us!"  I am enjoying what I am doing: discovering and developing my gifts, getting to know new people, building up relationships, going deeper in Bible knowledge and getting closer to God, and being the 'crazy viking' - other words totally myself ;-)It's been a challenge to not have my girlfriends from Plymouth around me, but with Nick and Mark I've pretty much become 'one of the lads' with a bit of punching, spontaneous fast-food trips and other craziness. Love it!



 Mark blessed me with warm croissant this morning when I hadn't had time for breakfast.

My hot chocolate collection.
Nick and me at Tesco. Me: 'My aim of the year is to try all the different hot chocolate flavours!". Nick: "Okay, here we go then!".

Day out in the (rainy) forest! 




"In the loving memory of" on a fence pole....
"Til minne om" på en gjerdestolpe i skogen. Ekke ofte jeg ser det i Norge i alle fall...



Hot chocolate with marshmallows and a morning with frost.

 Nice walk with my mentor, her children and their dog :)

 My cookies that turned out good after all!


"Det er dem som holder ut, vi priser salige."

Jakob 5,11

I disse dager lærer Gud meg noe nytt - å telle (og nyte) mine velsignelser. Gud har virkelig velsignet meg :) Jeg føler at dette Bibelverset beskriver livet mitt nå: 

"Jeg gir dere igjen for de årene da gresshoppesvermen herjet"
Joel 2,25

I fjor velsignet Gud meg med en herlig menighetsfamilie. De var akkurat det jeg trengte det året for å bli forvandlet på innsiden. Nå har han plassert meg et sted hvor jeg kan få untvikle andre. Guds timing er desidert den beste ;-) Livet smiler :) Det er konge å jobbe i partnership med Mark "A-teamet - med Gud foran-, ved siden av- og bak oss!" Jeg trives med det jeg gjør: oppdager og utvikler mine nådegaver, bygger opp nye vennskap og relasjoner, går dypere i Bibel kunnskapen min, komme nærmere Gud og være 'den gale viking' - med andre ord 100% meg selv. Litt stusselig har det vært og ikke hatt mine jentevenner fra Plymouth rundt meg, men med Nick og Mark har jeg fort blitt 'en av gutta' med litt 'punching', spontanturer for å kjøpe fast food og annet 'crazy stuff'. Digger det ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar